15 Mayıs 2011 Pazar

Oylama

Tabi kim kime kaç oy verdi detaylı detaylı yazmıycam, önemli bir şey olursa fikrimi belirtçiim.

Rusya'dan eski birinci Dima Bilan veriyor oyları. geyik geyik geyik.
Yunanistan 8! Azerbaycan 12!

Bulgaristan. Yunanistan 10! Birleşik Krallık 12!
(Bu sefer de Azerilerin puanlarını hesaplıyor Özveren....)

Hollanda Danimarka nerden ya? Sevmedim bunların oyları.

İtalya, sanırım tanıyomuşuz bu kadını.
8 puan Moldova? 10 puan Blue!

Güney Kıbrıs
İngiltere'ye 4? Azerbaycan'a 8? İsveç'e 10? Yunanistan'a 12. Bu sefer haklılar Loukas Kıbrıslı.

Ukrayna, Ruslana sunuyor.
8 Rusya, 10 Azerbaycan, 12 puan da go go go go to Gürcistan.

Finlandiya beni en çok şaşırtan ülke oldu.

Norveç geçen senenin sunucusu sunuyor. Komşu komşu hu yaptı bunlar. Bunlar hiç şaşırtmadı.

Fransa 1. olmıycak sanırım. (Ciddi miyim?)

Ermenistan mırah tırah.

Yunanistan lider lan, kazanmasınlar. Çok zor durumdalar Eurovision yük olur onlara, valla.

Makedonya
Ay bu Bülent Özveren Türkiye yokken daha çekilmez oluyor.

İzlanda
12 Danimarka çok şaşırtıcı.

Slovakya
12 Ukrayna?

Birleşik Krallık
Aaahh biraz İngiliz aksanı.
10 İsviçre? 12 tabi ki İrlanda.

İngiltere'ye daha çok vereydiniz leeean!

Danimarka
İzlanda diyecektim İrlanda'ya 12 verdiler. :p

Avusturya
8 puan Azerbaycan. 10 puan Almanya. A-aaa 10 Almanya'ysa, 12 ne? Bosna?

Polonya
8 puan Azerbaycan. 10 puan İtalya? 12 puan Litvanya.

İsveç
8 puan Bosna. 10 Danimarka. 12 İrlanda!
Blue kazanamıyorsa İrlanda kazansın di mi?

San Marino
Ay ay ay çok şakacısın şarkısı yarıda kesilen abi.
"Hadi sen şimdi oyları ver yeter"
8 Yunanistan. 10 puan Azerbaycan. 12 puan İtalyaaa!

Almanya
İrlanda 8! 10 Yunanistan. 12 Avusturya. (Gurbetçiler Azerbaycana çalışmamış. )

Azerbaycan
Safura 90lı değil miydi niye 40 yaşında gözüküyor?
8 Yunan, 10 Gürcistan, 12 Ukrayna.

Slovenya
10 puan Sırbistan? 12 Bosna.

Türkiye
Bizim sarı hatundan kurtulduk diye ne kadar sevinsem azdır.
Çok şaşırdım. Gürcistan, Bosna, Azerbaycan.

İsviçre
Avusturya'ya sadece 7? A-aaaaa.
İzlanda 10 puan. Bosna? 12?

Yunanistan
8 puan Gürcistan, 10 puan İtalya. 12 Fransa. İyi iyi Fransa alsın biraz.

Gürcistan
8 Azerbaycan, 10 Ukrayna, 12 Litvanya.

Fransa
Laaaan konuşma Fransızca. Bence küfrediyo, Amaury'ye bile oy vermediniz ya diyor.
8 puan L'Italie. 10 İsviçre. 12 İspanya.

Sırbistan
8 puan Macaristan. Slovenya 10. 12 .. du du.. tahmin etçem.. Aman Allahım Bosna!

Hırvatistan
Geçen sene bunlar bize 12 verdiler şimdi de Azerbaycan'a 10. Hırvatistan'da Türkler mi var?

Belarus.
Rusya o kadar dandikti ki Ukrayna topladı oyları, başka diyeceğim yok.

Romanya
8 Yunanistan. 10 Azerbaycan.
Tahmin ettiğimiz üzere bizim yokluğumuz Azerilere pek bir yaradıııı.

Arnavutluk
Bosna Hersek 8. Azerbaycan 10. İtalya 12.

Artık kazanır Azeriler.

Malta
Bu İtalya'nın ne diasporası varmış, niye gittilerdi ki ya bunlar?
Azerbaycan 12 ve bir diğer ev sahibimize gidiyoruz gelecek sene. Azimle sıçan taşı deler.

Portekiz
Azerbaycan 8. İtalya 10. İtalya da iyi sıra yaptı.

Macaristan
12 İzlanda.

Litvanya
8 puan Azerbaycan. 12 Gürcistan.

Bosna Hersek
8 puan Azerbaycan. 12 Slovenya.

İrlanda
Birleşik Krallık'a kaç çıkarmış: Anaaaa 6!
10 Litvanya. 12 Danimarka.

İspanya
12 İtalya.

İsrail.
Ne diyo yaa, finale çıkarmadınız, buuuu diyo olabilir mi? Haaa Eric Saade Ortadoğulu aslında.

Estonya
8 Azerbaycan 12 İsveç.

Moldova
Hobaa bitti. 10 Azerbaycan.

Belçika
12 Fransa. Üzüldüm Amaury'yi öyle görünce. Sen bizim gönlümüzün Guybrush'ısın.

Letonya
8 puan Almanya. 12 puan İtalya veeeee

1. AZERBAYCAN
2. İTALYA

14 Mayıs 2011 Cumartesi

İŞTE O GECE!

Bülent Özveren olmayan yorumcunun 1.lik için İsviçre, Slovenya ve Gürcistan'ı aday gösterip bu işten hiçbir şey anlamadığını resmen ilan etmesiyle dumur oldum ancak Sattellite'ın süper bir yorumuyla başlamak güzel oldu.

O beğenmediğim sahnenin yapımı için verilen zahmeti gördük an itibariyle. Vışşş...

Azerbaycan dışında 1. yarıfinaldeki ülkelere oy vermeyin, bize oy vermediler! Yaaaa...

Finlandiya'dan düşük tempoda gerçekleştirilen deadağdam.. İsveç'in 12 puanının gideceği yer sanırım, adam aslen İsveçli. 'he knows each european country by heart' aaaahh ahhh. Yarısında çıkılası.

Bosna'dan orta tempoda, döngüdeki aşk. (Büyük çoğunluğu müslüman ülkeymiş oy verin. ) Şarkı güzel, seyirci tepkisi iyi ama çok dağınık bir şeyler var. Başarılar...

Danimarka, yaaa o saçlar, yaaa kurtarmayın dünyayı yaaa. Grubun adında London geçmesi İngilizlerden kaç oy getirir acaba.

Litvanya, şarkının sadece adı fransızca ama kendi ingilizce, ilkkk defa görüyoruuuaaam! Bu arada Litvanya'nın en iyi sonucu 16.lık değil 6.lık. Yunanistan'da 2006'da. We Are The Winners of Eurovision efsanesiyle gelen sonuç. Bülent Özveren'e inanmayın diyorum yani.

Macaristan, seyirciyi baayaaaaaaa coşturdu, ben sıkıldım ama bi noktadan sonra. Hem bize oy vermeyenlerden oldukları için onlara oy vermemiz yasaklandı, dolayısıyla alıcı gözle bakmama bile gerek yok, di mi, di mi?

İrlanda, ilk hareketli şarkı ve arkaplan hakkaten iyi.

İsveç, Popular adlı şarkı popüler müzikte baya popüler falan filan, etkilenilmişmiş. Ev ahalisinden de onay geldi bu duruma. Dinledim, ikna oldum. Aaa sadece bir cam kırdı, çok da gereksizdi. O kadar uğraşmaya değdi mi şimdiii?

Estonya'dan Getter Yaaaaaağni, pop star yarışmasında 4. olmuş, moda okuyomuş, oyunculuk dersleri alıyomuş falan. Eeeehhh.

Yunanistan, yani geldi bizimki. "Zeybekiko"ymuş zeybek orda. Watch that guy bence, dansı boşver. Ege'den güzel esintili şarkı dedi Bülent Amca, bizimle aynı gruptan çıktı bize oy vermedi, ona oy vermeyin demedi! Oy verek mi yaa, Özveren de izin verdi.

Rusya'yı sevmedim, ayyh, Loukas'tan sonra yakışıklı bile değil. Yaşından küçük tavırlar falan.

Fransa'yı merakla izleyeceğim. Karar verdim Guybrush bu. Guybrush Threepwood. Monkey Island'dan. Denizci ceketi de giyinmiş. Ayyy gülümsemeni yerim senin.

İtalya, beklediğimden daha iyi yakışıyor sahneye. Sevdim sevdim, İtalya'yı severim.

İsviçre'den bir süredir aşık. Ya şu nanananaaa kısmını sevmiyorum ya. Nakaratı da sevmiyorum, ne kaldı geriye. Genel tınısı ve şeker arkaplan.

Aaaa İngilizler, bakalım nasıl, bu çok kritik. O kadar güçlü değil ama umarım umarım umarım ses TRT'den daha iyi duyuluyordur diğer kanallarda ve başarılı olurlar.

Moldova, eğlendirdi beni. Eurovision'da böyle şeyler olmasaydı Eurovision Eurovision olmazdı.

Almanya adına gene Lena. Taken By A Stranger aslında Gönlümü Bir Yabancıya Kaptırdım demekmiş. Bir TSM şarkısı bekliyor insan bunu duyunca. Bu kadar erkek arasında gene kazanabilir aslında da...

Romanya da Dünya'yı kurtarma peşinde. Bu adam İngilizmiş bu arada.

Kaçtayız yaaa, daha 17 mi? 8 tane daha mı dinliyciiz :(

Avusturya, şimdiden eh :P

Azerbaycan söz konusu olunca, Ell Nikki noktasındayım ben hala. Eldar ve Nigar güzel isimler valla. Yalnız Nigar Kalfa, gecelikten bozma bişi giyinmiş. Eldar abimizin sesini seviyorum ben ya.

Slovenya'yı kim favori gösteriyor, ben niye kaçırdım? Güzel o ayrı mesele. Ama favori değil.

İzlanda şeker tebeyaaav. I can't wait for tomorrooooooow!

İspanya İspanyalık yapıyor. Şu futbola verdiğiniz önemin yarısını müziğe verin kardeşim. Oğuouğooooğooo. Fena değil aslında, tam böyle tropik ada.

Ukrayna'ya dnkahekhadeah diyeceğim.

Sırbistan takvimini 2011'e getirmeyi unutmuş, 40 sene önceden takip ediyor ama o kadar şikayetçi değilim, rengarenk işte ne güzel. Vokali de iyi ablanın.

Gürcistan, saaaanki de son şarkıyı söylüyor. Peeeh, bir sene boyunca ay şunlar şunu gönderiyor bunlar bunu gönderiyordan sonra.. Bu da sonuncu şarkı işte. Bağırma bağırma Lacuna Coil olamazsın diyorum buradan.

Recapler sırasında guardian newsfeed'ini okuyacağım. Oylama sırasında görüşürüz.

Oylama Sırası

Jürilerden gelen oylardan sonra, oylama sürekli heyecanlı olsun diye belirlenen ülkelerin oy açıklama sırası şöyle:
1. rusya, 2. bulgaristan, 3. hollanda, 4. italya, 5. güney kıbrıs, 6. ukrayna, 7. finlandiya, 8. norveç, 9. ermenistan, 10. makedonya, 11. izlanda, 12. slovakya, 13. ingiltere, 14. danimarka, 15. avusturya, 16. polonya, 17. isveç, 18. san marino, 19. almanya, 20. azerbaycan, 21. slovenya, 22. türkiye, 23. isviçre, 24. yunanistan, 25. gürcistan, 26. fransa, 27. sırbistan, 28. hırvatistan, 29. belarus, 30. romanya, 31. arnavutluk, 32. malta, 33. portekiz, 34. macaristan, 35. litvanya, 36. bosna hersek, 37. irlanda, 38. ispanya, 39. israil, 40. estonya, 41. moldova, 42. belçika, 43. letonya.

BÜYÜK FİNAL GELDİ ÇATTI!



Büyük finale artık 1,5 saat var ve başlamadan önce çıkış sıralarını, son tahminleri yazmak gerek.
1. Finlandiya, 2. Bosna Hersek, 3. Danimarka, 4. Litvanya, 5. Macaristan, 6. İrlanda, 7. İsveç, 8.Estonya, 9. Yunanistan, 10. Rusya, 11. Fransa, 12. İtalya, 13. İsviçre, 14. Birleşik Krallık (İngiltere), 15. Moldova, 16. Almanya, 17. Romanya, 18. Avusturya, 19. Azerbaycan, 20. Slovenya, 21. İzlanda, 22. İspanya, 23. Ukrayna, 24. Sırbistan, 25. Gürcistan

Bu sıralamada göze çarpanlar:
Üç tıngır mıngır gitarlı şarkı en başta art arda sıralanıyor ve eğer çıkış sırasının bir anlamı varsa, üçü de (Finlandiya, Bosna, Danimarka) feci çuvallamalı.

Litvanya'nın neden finale çıktığını anlamadım, finalde çok daha iyi balladlar var bu tip şarkıları sevenlere, pek şans tanımıyorum zaten. Macaristan ortalarda bir yerde tamamlar herhalde.

Bunların ardından üç hareketli ve daha çok çocuklara hadi bilemedin teenlere hitap eden şarkının (İrlanda, İsveç, Estonya) peş peşe çıkacağını görüyoruz, kötü bir durum bu üç ülke açısından.

Bunların ardından üç yakışıklı çıkıyor. Yunan Loukas, Rus Alexei ve Fransız Amaury. Güzel...
Loukas önündeki ve sonundaki acayip hareketli dans şovlarının arasında fark edilecektir. Amaury nereye koysan fark edilir ama sonrasına öyle bir ülke koy ki 1.liği garantilesin Fransa deseler İtalya'yı seçmezdim. Zaten birine İtalya geri dönmüş deyip tüm şarkıları dinletsen neyin ne olduğunu söylemeden, İtalyan olanın Sognu olduğunu düşünürdü.

Çizme'den de sonra kuzey komşuları İsviçre alıyor sahneyi. İyi bir yer onlar için.

Ardından caanım benim, min. ilk 3 istediğim Blue çıkacak (ben küçükken sevmezdim bunları...). Burada 3 yakışıklı birden var. İyi bir kura bence ama başarısız olmasınlar diye onları sevdiğimi çaktırmıyorum.

Almanya, Moldova ile Romanya arasına sıkışmış. Zaten diğer tüm şarkılardan farklı bir havası var Taken By A Stranger'ın, bu hava iyice belirginleşecek gibi. Benim Romanya'yı daha çok sevmemle sonuçlanacak bu, çünkü Lena'yı dinlediken sonra her türlü 'müzik' mutlu ediyor beni.

Bundan sonra hafif bir uykuya geçiyoruz. 5 şarkı boyunca fazla bir hareket ve renk görmeyeceğiz. Ama üç iyi balladın arka arkaya gelmesi, Avusturya, Azerbaycan ve Slovenya için hiç iyi olmamış. Avusturya ve Slovenya'nın ikisi de güzel ve güçlü kadın vokaller tarafından seslendirilen hoş balladlar. Ortalarındaki Azerbaycan biraz sıyrılacaktır ama pozitif mi negatif mi söylemek zor. Üçünden benim oyum Slovenya'ya ama burada işler biraz karışık. Azeriler bizim elenmemiz sonucu boşa çıkan oyları toplayabilecek mi? Bu kadar çekişmeli geçecek bir finalde bu, çok şeyi değiştirir. Azerilerin kazanma şansı hiç bu kadar yüksek olmamıştı hatta. Ama tabi bizim Alamancılar umursamazsa yarışmayı Alamanların oyu Avusturya'ya gider falan filan.. Merak ettiğim nokta bu olacak.

İzlanda mieh. İspanya 5 büyüklerin bu seneki yüz karası. Ukrayna şovdan ibaret. Sırbistan eh. Gürcistan'sa peh. Bunların ilk 10a girebileceğini düşünmüyorum, en azından istemiyorum. Bakarız ama...

Neticede şu an 1. olursa üzüleceğim bir şarkı yok. Azerbaycan, Fransa, İngiltere, Almanya, Estonya, İsveç, Danimarka ve Bosna kazanma ihtimali olanlar olarak sayılabilir. Bu bile bayaa uzun bir liste. İlk 10'da bunlar arasına Slovenya/ Avusturya ve Rusya girer. Hatta Rusya kesin girer, dostlar sağ olsun. Geriye kalanını da kim ne yapsın :P Aaa İrlanda da olabilir bak ilk 10'da. Ooohooo ilk 10a girmesini istediğim 15 ülke var sanki :p

Yunanistan'a ilk 10 bile yetmez, ilk 5'e girsin... Kafam çok karışık.

Uzun lafın kısası, çekişmeli olacak ve zevkle seyredeceğim.

Finale Çıkamamamız Hakkında, Kısa


Herkes şaşkın bu durumla ilgili, bizim dışımızda. Gerçi biz hiçbir yaptığımız işi şimdiye kadar Avrupalılardan onay almadan beğenmedik. Semiha Yankı'nın Seninle Bir Dakika'sını bir kenara koyuyorum, Petrol bile; zamanına çok uygun ve başarılı bir şarkı olmasına rağmen eleştirilir... Her neyse.
Şarkı pek güçlü olmamasına rağmen, kostümler pek başarılı olmamasına rağmen, bu 19 dandik şarkı arasında ilk 10'a girebilecek kadar iyi olduğumuz düşünülüyordu. (Ben de katılıyordum.) Neticede profesyonel bir görüntü çiziyorduk.
Bazı söylentiler var özellikle Norveç gibi bir favori dahil ilk 5 sırada çıkanların finale kalamamasının getirdiği. İlk 5 şarkı sırasında oylamada sorun olduğuna dair... Hani Pazar günü tüm yarı final sonuçları açıklandığında, kim kime ne kadar oy vermiş belli olduğunda daha net yorum yapacağım ama kılpayı kaçırdığımızı sanıyorum.
Geçen senekine benzeyen bir şey göndermemiz de bu sonuçta etkili olmuş olabilir. Eurovision tekrar sevmez.
Ve tabi elenmemiz bir açıdan da iyi oldu, başarımızın 'bu Türkiye ne gönderse zaaaten ilk 5'te, en olmadı ilk 10' olarak açıklanması sinir bozucuydu, başarıya gölge düşürüyordu. Şimdi başaracaklarımız daha anlamlı olacaktır.
Keşke olmayaydı tabi.

İkinci Finalist Destesi

İspanya'nın klibinde bir Mad Hatter gördüm sandım. Artık sonuçlara geçiyoruz, İtalya'nın aramızda olmasının verdiği sevinçle.
Veee yeni finalistler:
1. Estonya
2. Romanya
3. Moldova (bu biraz sürpriz)
4. İrlanda
5. Bosna Hersek
6. Danimarka
7. Avusturya
8. Ukrayna
9. Slovenya
10. İsveç

Bu yarı finalde daha az sürpriz var. Ben Hollanda'yı özleyeceğim finalde. İsrail biraz şaşırtıcı olabilir. O kaa :D Hayırlı finaller.

12 Mayıs 2011 Perşembe

İkinci Yarı Final


O gece blogspot'ta çıkan sorun nedeniyle, tamamını yorumlayamamıştım. E ama tüm performanslara bir yorum yapmak gerek, alınmasınlar diye.. Çok da umurlarındaydı ya :p

Bosna: Çok sıcak ve içten bir şarkı, seyiciye tempo tutturabiliyor olması çok güzel. Başarılı olmasını da isterim, oğuğoğoooolar o kadar göze batmıyor. Ama sahne şovunun pek etkili olduğunu düşünmüyorum, rahatsız edici bir yanı var tüm iyi dileklerime rağmen. Seyirci tepkisi iyi demiş miydim?

Avusturya:
Christina Aguleira çakması abla, abla bile değilmiş. 1990lıymış. Gizem sevgidirden ziyade Sır Aşktır gibi bir anlamı var şarkısının ama çaktırmayın. Yetenek yarışmasını kazanmasına şaşırmıyorum, sesi güzel ve vokali başarılı. Şarkı da iyi aslında ilk 10 olabilir ama ilk 5 demememin nedeni orijinalite eksikliği. Başarılı ama, tebrikler.

Hollanda:
Ya ben bu şarkıyı seviyorum ya. Ama orijinal dilindeki daha güzel. Sahnede daha iyi durabilirmiş, o solistin ceketi daha iyi olabilirmiş. Ama abimizin vokali baya iyi, sesi de öyle. Hımm, başka şarkılarını bulayım ben bunların.

Belçika:
A Capellaaaa.. Fena değil, hafif karaoke yarışmasına dönen Eurovision'da her sesin canlı olduğu performans görmek çok güzel. Cesaret de isteyen bir şey. Ama akapella tarzını çok sevmeme rağmen şarkı hiç sarmıyor. Belçika'yı da genellikle başarısızlıklarıyla hatırlıyorum, diasporaya falan bağlayacaktım hani Kate Ryan'ın bile finale çıkamaması büyük hayal kırıklığıydı ama geçen sene Tom Dice ve gitarının kendi yarı finallerinde 1. olup finalde de 6.lığa ulaşması yine iyi şarkının memleket dinlemediğini hatırlattı. Dolayısıyla bu şarkının başarısızlığının nedeni gerçekten başarısızlığı.

Slovakya:
Bu da 4 hızındaymış. Valla en hızlı şarkı da 4, balladlar da 4, neymiş bu 4. Çok Amerikan film müziği tadındaki bu şarkı ekrana da o kadar iyi yansımıyor, böyle önü kısa arkası uzun kıyafetleri de hiç sevmem. İkizlerin de güzel ikişer bacakları dışında önemli bir özellikleri de yok kanımca.

Bu arada hazır nazır finalistlerle konuşuyorlar. İsviçreli hatunla konuşması sırasında sunucunun, İsviçre'nin değiştirdiği ve yeni geliştirdiği seçim sisteminin karşılığını verdiğini memnuniyetle düşündüm tekrar. Ooooo über yetenekli) Eldar Alamanca da konuşuyormuş.

Ukrayna: Bu şarkının yarısı TRT'nin reklamına kurban gitti. Arkadaki kum dansçısından bahsetmiştim. Dengeyi iyi kurmuş gibi gözüküyorlar hatun ve arkaplan arasında. Ama şarkı unutuluyor tabi. Unutulsun zaten. Hatırlanmasını gerektiren bir durum yok :P Bu arada kendine uydurduğu ismi hiç beğenmediğim Mika Newton çoooook güzel gözüküyor.

Moldova:
Popüler tarzda veee tahmin edebileceğiniz üzere 4 hızında! Daha önce temsil ettiklerini hatırlamıyorum ama elinde davullu büyükanne gibi bişiler beni şaşırtmıştı geçtiğimiz yıllarda. Kukuletalarını yediğimin grubu bayaa renkli bir şov sunuyor. Geçen seneki Moldova'dan iyi, biraz daha kassa Tim Burtonesque diyebileceğim ama eksik bir şeyler var işte.

İsveç:
Papulır papulır papulır, bu kadar tekrar eden bir şarkı olamaz. Çocuk işte. Camı da niye kırıyorsa....

Kıbrıs:
Bu şarkıyı seviyorum, şovu daha çok seviyorum. Bu sene Kıbrıs'tan iyi yetenekler çıktı. (diğeri için bakınız: Loukas Giorkas) (Yan masadan gelen hiç sevmedim yorumunu da eklemem gerek.)

Bulgaristan:
Rock tarzında 4 hızında bir şarkı. Korkunç küpe! Şarkı da meeeh. Kötü değil. İyi de değil. Biz elendikten sonra her ülkeye 'inşallah çıkamazlar' diye yorum yapıyorum, ama 10 ülke daha çıkacak el mahkum.

Makedonya:
Şarkının hızını söylemediler üzündüm, ya da söylediler ben kaçırdım. Bu şarkıyı seven ender insanlardanım bakalım şov nasıl. Kostümler güzelmiş, abinin gözler de hakeza. Ama farklı gözükmeyi başaramamış gibi.

İsrail:
Aha özel tasarım kıyafetli daha önce abartıldığı kadar detone olmayan eski birinci Dana. eeeeh.

Slovenya:
Bu hatun iyi. İş yapar bu şarkı. Biraz iyi. Bu hatun baya iyi.

Romanya:
Seviyorum bu sürdürülebilir şarkıyı da, rock mıymış bu? Hadi yaaa.

Estonya:
Bakalım bu favorinin farklı şovu nasıl gözükecek, vokaller nasıl olacak? Az sonra... Eeeeehh. Bana hiçbir şey güzel gelmiyor bugün, ya da hiçbirşey güzel değil. (Ayrıca 2009'daki şaheserleriyle kazanmadılarsa, bununla kazanmaları haksızlık olur ki yahu.) Sahneyi iyi kullanan hareketli bir şey, ama acaba çok mu dağınık. İyi birşeyler de söylesem mi acaba hakkında, kıskanç mıyım neyim?

Belarus:
Yorum yapmaya gerek yok. Belarus'u seviyorlar ama dillerini sevmiyorlar dolayısıyla bu saçma şeye maruz kalıyoruz bi de anlayabiliyoruz ne yazık ki.. Vah bize.

Letonya:
kilmivitkilırkis... ben bu sene hep kaybedecek şarkıları tutuyorum valla. kaybedeceğini biliyorum, bu yorumu finalistler açıklandıktan sonra yazdığım için kaybedenlerden olduklarını da biliyorum, ama eşlik edesim geliyor ne yapabirim? Kostümler şov falan daha iyi olaydı bir şansı olurdu belki ya.

Danimarka:
Bu şarkı da çalıntı iddiaları bol olan bir şarkı. Geçen seneki Dan katılımcısı da orijinal değildi pek zaten. Dolayısıyla bu yarışmada çakmaların da bol olduğunu bilerek yine de çakmalarla katılmak isteyenleri hoş görmek lazım. Ona rağmen dinlerken gaza geliyorum. Sahneyi iyi kullanmışlar, ışıklarıyla olsun, ikinci kısma koşuşla olsun, balon fırlatmacayla olsun. Yalnız o saç modeli, o Murat Bozumsu sırt dekoltesi falan, oy vermemi engelleyecek.

İrlanda:
Saç modeli demişken... Enerji enerji enerji ve süper arkaplan. İrlanda'ya son yıllardaki en iyi derecenin gelmesi muhtemel. Şarkıyı sevsem mi sevmesem mi karar veremiyorum. İyi bir renk olduğu kesin, yıllar sonra da hatırlanacaktır.

10 Mayıs 2011 Salı

İlk Finalistler

Beş Büyükler (bunlar da her sene artıyorlar ayol.) dışındaki ilk finalistler az sonra belli olacak. Şu an TRT ev sahibinin şovunu güzeeelce reklama ayırıyor her sene yaptığı gibi. Hele 2007'de Finlandiya'da, Apocalyptica güme gitmişti ya bu reklamlar yüzünden... Ne kadar iç acıtıcıydı.

1. SIRBİSTAN
2. LİTVANYA (????)))
3. YUNANİSTAN (:):))
4. AZERBAYCAN
5. GÜRCİSTAN
6. İSVİÇRE
7. MACARİSTAN
8. FİNLANDİYA
9. RUSYA
10. İZLANDA

öhhöm. biz yokuz finalde. böyle eurovision'u fransızlar kazansın, hıh!

1. Yarı Final - Naklen



Merhaba sevgili insanlar!
Eurovision'a Doğru programı ve onunle gelen nostaljiyle Eurovision havasına iyice girdik. (Papağan gibi örovizyon örovizyon örovizyon deyip duruyorum bir aydır, ben uzun zamandır bu moddayım.)
Bu Eurovision'a Doğru programında gerçekten bilmediğim şeyler öğrendim enteresan bir şekilde. Nilüfer'in en son albümünde Yüksek Sadakat'le birlikte seslendirdiği "Göreceksin Kendini" şarkısı (daha önce zaten coverlamıştı) bizim ilk izleme şansı bulduğumuz 1974 Eurovision'unun 1.siymiş.

İlk katıldığımız yılda (1975) Cici Kızlar'ın yerine Semiha Yankı'nın gitmesi kuraya kalmış. Zavallı en küçük cici kız boş kağıdı çekince sadece gönüllerin birincisi olmakla yetinmişler. Ayrıca o en küçük cici kız yeni albüm çıkarmış.

Yarı finali Bülent Özveren sun(a)mayacakmış, bahane merdivenler, ama tahminimce finale çıkacağımızı düşünmüyor, o sırada bu kötü haberi veren olmak istemediğinden... anladınız siz onu, kaç bin basamak, teknik problemler falan.

O sarı saçlı gıcık sunucu abla da yok bugün, umarım geçici bir durum değildir, bu yeni sunucu abi her ne kadar bürokrat kılığında da olsa, çok eveleyip gevelese de daha samimi kanımca.

Reklamları özetlemek gerekirse: şıvarzkop şıvarzkop haydi kulum şıvarzkop dov.
son 3 dakka!

10 9 8 7 6 5 ... 3.2.1

VE AVRUPALININ DELİRDİĞİ GECEYE BAŞLIYORUZ!
Aaaa Bülent Özveren, hani sunmayacaktın, sussana yaaa :P

Şitefanları (Stefan) sevmiyorum, Sitefanları (Stéphane) seviyorum.
My name is Stefan Raab and I'm a German entertainer'la alkış beklemesi neden sevmediğimi açıklıyor :p Bunu tabi Bülent Özveren'in büyük beşliye getirdiği eleştiriler arasında bunları duyup eleştirmek zor benim için, çok zor.

1514 üzerinden gönderecekmişiz, 14-15 lira diye bekledim ama, 1.20'ymiş. Finalde oy verebilirsiniz, izin verdim, neticede geçen seneden ucuz.

Bool bool Türk bayrağı görüyoruz, afferim bize. Mesut Özil ve Nuri Şahin'i de yetiştirdik zaten...

Aaa sustu Özveren. Ve performanslar başlıyor.

Polonya: Jestem. '4 hızında gerçekleştirilmiş.' Ne gerek varsa bu bilgiye. Bu yetenekli ve taş Magdalena abladan daha iyisini bekliyordum. Vokalleri yerel elemelerdeki kadar iyi değil. Finale çıkar gibi durmuyor ama anadil nedeniyle tebrik ediyorum.

Norveç: Hadi Afrika'ya! Daha önce dediklerime bir ekleme yapmam gerekmiyor sanırım. Cıvıl cıvıl bir performans gerçekten, seyirci tepkisi iyi. Arkaplanın renkleri ve konfetiler iyiydi.

Arnavutluk: 'Popüler tarz' falan. Şimdiden özledim Özveren'i. Bu şarkının orijinal dili daha iyiydi. 1974 doğumluymuş abla. Ben genç zannediyordum. Güzel şarkı güzel vokal. Görüntü yönetmenliğini ve kamera açılarını pek sevmedim. Ama arkaplandaki kanatlar bahsedilen kadar güzel, hatunun kostüm bahsedilen kadar kötü :)

Ermenistan: Bu şarkı sırasında ihtiyaç molası verebilirsiniz. Ben öyle yapacağım. Boks takıntılı bu abla, işte bumbum çakaçaka ve klişe ötesi bir şarkı. Ermenistan olduğu için çıkar mı? Göreceğiz. Ama çaka çaka çıkar waka waka aman haba haba kalırsa, yazık olur.

TÜRKİYE: Hadi bayrakları görelim gurbetçiler!! Rock türünde 4 hızında bu şarkımızdan önceki kartpostalda Alamanya'da yaşayan bir Türk ressamı görüyoruz: Güven Günaltay.
Seyircilerimiz oradaydı. Performansla ilgili bir derdim de yok (bir tek hatun kafesinden çıksın diye son notayı baya uzatıyor galiba Kenan) ama, genel bir eleştiri bu seneye, kamera açıları baya kötü. Hani amatör bir çekim kalitesi var, rahatsız edici. Oslo'da çok daha iyiydi kanımca.

Sırbistan: 70ler! Şarkının İngilizcesi de olmasına rağmen anadili tercih etmeleri gene bir + aldı benden. O renkli çoraplar da. Arkaplan da. Ama şarkı özel değil kanımca. Bu kanım uzun zamandır değişiklik göstermedi.

Rusya: Özveren olmayan adam, Get You'yu You Get olarak anlayıp Sen Al olarak çevirdi. Aleksi'yi egoistliğiyle değil çok yönlülüğüyle tanıttı. Şarkının bestecisini sanırım yanlış söyledi falan, off of. Do you feel my heart beat derken sesi kayan abi bile taş gibi haliyle bile çirkin çıkıyorsa, güzel bir insan görmek için 19. sıradaki Yunanistan'ı beklemeliyiz demektir. O değil de, daha önce başarılı olabilir demiştim, demin sıkılınca ve adamın sesi kısılınca maksimum 5., olmadı 6.lık tahmin ediyorum Rusya'ya, o da Rus'tan çok Rusçu olanlar yüzünden

İsviçre: Şitefan'ları değil Sitefan'ları sevmemin nedeni olan ülke, arkaplanı ve baloncuklarıyla şeker de olsa sıkıcı bir performans göstermeyi beceriyor. Lakin finale çıksa üzülmem.

Gürcistan: Aaaa yine 4lük ama, yine 4lük rock falan. Kostümler fantastik, ekşi tayfası sevecek şarkıyı ama kulak sağlığınız için sesinizi nakarata doğru kısın. Fena değildi ses kısıkken. Ama iyi de değildi. Bilmem.

Finlandiya: Şşştt, Dünya'yı kurtarcaz. Dünya'yı kurtaran adamın gerçek oğlu, geri dönüştürülmüş kumaştan giydiği ceketle geçen senenin Tom Dice'ını taklit ediyor. Seyirci bu fikri çok sevdi. Save the planet deyince bi koptular bi koptular. Çok naifsin be abi ya.

Malta: Veeee Eurovision klişesi bir şarkı. Bir tahminen gay söylüyor. En azından kaşlarını o kadar ince alarak bende bu izlenimi bırakmayı hak ediyor.

Bu yarıfinal gerçekten kötü yaa.
Almanlar yarışmayı ayrıca bi 10 yıl geriye götürmüş, aradaki görüntüler falan da sıkıcı, bir Finlandiya, bir Sırbistan o konuda baya iyiydi. Bi daha oy vermeyin len bu adamlara. Sinirlendim.

San Marino: Aaa bir şarkı. Hatun solariumda fazla kaldı zanneden aileme, zenci insanların gerçekten var olduğunu açıklamaya çalıştım. Ama turuncu ışık dolayısıyla turuncu gördüklerini iddia ettiler. Ten rengiyle alakalı bir sorunları yokmuş. Ne ırkçıyız Allah'ım.

Hırvatistan: Zorlayınca hatırlıyorum bunların şarkısını. Seeelıbreeeeyyyyttt diye bişi. Meeeeh. Arka vokalleri bile mi detone oldu bana mı öyle geldi. Kıyafet değiştirmece yapıyorlar ve sanırım hala işe yarıyor.

İzlanda: Bu şarkı şeker ama. Hikayesi de güzel. Seyirciler arasında çok fazla İskandinav var ama hakkaten hak ettiler alkışı. Sigurjon abimiz Eurovision'a katılmak için bir şarkı bestelemiş ama ömrü kısa sürmüş, Azrail izin vermemiş. Bunun üzerine arkadaşları bunu söylemeye karar vermişler. Ben göçtükten sonra birileri Patatesler Yuvarlaktır'ı Eurovision'da söyler mi ki ya? Ne iyi arkadaşlarmış bunlar, zaten iyilikleri yüzlerinden okunuyor.

Macaristan: Seyircilerin favorilerinden (salondakiler de belli ediyor bunu), kıyafet kötüymüş tebeyav.

Özveren megafona geçti :S (Telefonmuş.)

Portekiz: Bu zaten espri olsun diye katılmış bir şarkı. Ama espriyi kendi dilinde yapıyorlar, bir şey anlamıyoruz. Anlayalım diye ellerinde pankartlar var ama, yani.

Litvanya: Yeterince Eurovision klişesi görmedik diyorsanız, buyurun buradan yakın. Sıkıcı bir ballaaaaaad!

Bizimki bunların arasında bayaa iyi yorumları başlamadı daha, çok enteresan.

Azerbaycan: Vokaller iyidir umarım. Eldar ve Nigar gibi güzel ve uyumlu adlarınız var, Ell & Nikki niye diye tekrar ediyorum ve izliyorum. Şeker Eldar Abi hatrına bence bu yarı finali lider bitirebilirler, izin veriyorum.

Yunanistan: Ben bu abiyi izliycem. Rap kısımlarında kulağımı tıkıycam ama gözlerim abide olcak. Neden Yunanistan'a karşı önyargılarımı yıktım ki? Süper işte :( Loukas Yiorkas. Müthişsin. Hayranız. Öptüm. Çok öptüm, bol bol öptüm. Sesine de sana da kurban. Kıbrıslı bi de aslında. Acaba Türk tarafında da var mı bunlardan? Hı?


İşkence bitti. İsteklerim (sanırım değişmedi): Norveç, Arnavutluk, Türkiye, Macaristan, İzlanda, Azerbaycan, Yunanistan hadi Rusya olsun. Of 2 tane daha yazmak zorunda mıyım :P

İsviçre olsun hadi.
Bi de Finlandiya olsun.

3 Mayıs 2011 Salı

Provaların 3. Gününden

Dikkatimi çeken iki performans oldu.

Dinlenesi bir şarkı olmadığını düşündüğüm Ukrayna'nın Angel'ına, ''YetenekSizsiniz Ukrayna''nın birincisi kum ressamı ablanın şovunu entegre etmişler, müthiş bir görsel şölen çıkmış.


Güney Kıbrıs'ın kulak aşinalığımız olan türdeki şarkısına oldukça enteresan bir şov eklemişler. Sahnenin ikinci kısmını kullanan ilk yarışmacılar olmaları da ayrıca dikkat çekici. Bizim top içindeki kızı da oraya koysa mıydık?

1 Mayıs 2011 Pazar

Tekrar Rusya?


İlk prova ya da diğer adıyla izlenim, olumlu.
Tekrar Rusya'ya gidebiliriz, neden olmasın...
Olmasa bile Lost & Forgotten ve Mamo'yla ilk 10'a ya da yakınlarında bi yerlere girmeyi başaran Rusya, bununla ilk 5i hayli hayli hak ediyor.

Dünya'da Sıkışıp Kalmak

Yüksek Sadakat ilk provasını yaptı. Vokallerde hiç sorun yok, şovda da Dünya'ya sıkışıp kalma ve müzikle onun içinden sıyrılma teması var. Şimdi videosunu koyarsam "yahu bu ne saçmalık" diyecek çok, daha hareketler tam oturmadığından, ekranda ne kadar güzel durabileceğini gösteren bir kaç fotoğrafla yetiniyorum.

Bence güzel olacak. Ama daha da beklemek lazım. Birkaç beğendiğim yorumda; finale rahatlıkla çıkacağından, şovun da akılda kalıcı olduğundan, Kenan Vural'ın karizmatikliğinden bahsediliyordu. Tabi beğenmeyenler de var. Favoriler arasında gözüktüğümüz anket bulmak zor, belki de imkansız.
Yüksek Sadakat'in gidişatının geçen seneki maNga'ya bu kadar benzemesi beni korkutuyor. "Gene aynı şeyi mi göndermiş bunlar" yargısından kaçmamız önemli insanları cezbetmek için, ama koreografın aynı olması pek yardım etmemiş gibi bu konuda. Benzer bir tavır var. Arkada bir robot, insana dönüyor; arkada bir lastik kız, sıkıştığı yerden çıkıyor... Önde grup çalarken arkada bir hatunun hikayesinin anlatılması... Tabi koreografı da bu konuda Eurovision'un 6 kişi kuralı kısıtlamış olabilir. Yine de, bence çok güzel olacak.

Sonları benzesin de... Neticede hazırlık süresince görmezden gelinen We Could Be The Same, sahnede devleşmişti. Seyirciler yine ölü gibiydi o ayrı... Yüksek Sadakat'i destekleyen büyük bir gurbetçi grubunun (o sırada, seyirciler arasında) performansı daha da unutulmaz kılmasını ve YS'nin ilk 7-8 belki 5 içerisindeki yerini almasını gönülden diliyorum. Onlar sonuncu olsa da ben dinlerim de, kötü derece almaları zaten başlarına üşüşmüş beğenmemeyi iş edinmiş insanları mutlu eder. Gerçi bu insanlar kusur bulmak için 2.liğe bile laf ederler... Sanki Eurovision'un üç büyüklerindeniz de sürekli ilk 3'te olmalıyız....

Bol şans, iyi çalışmalar, arkanızdayım.

Güzel bir kaç site

http://eurovisionlemurs.wordpress.com/esc-2011/ - Amerikan Gözüyle
http://akoe07.livejournal.com/ - Başarılı bir blog
http://esctoday.com/ - Haberler için

Provalar Başladı!

Polonya provaları açtı. Biz de ilk provamızı bugün yapacağız.
Enteresan şeyler görürsem yazacağım efenim.

İkinci Yarı Final, Bir Göz Atış

1. Bosna Hersek, 2. Avusturya, 3. Hollanda, 4. Belçika, 5. Slovakya, 6. Ukrayna, 7. Moldova, 8. İsveç, 9. Kıbrıs, 10. Bulgaristan, 11. Makedonya, 12. İsrail, 13. Slovenya, 14. Romanya, 15. Estonya, 16. Belarus, 17. Letonya, 18. Danimarka, 19. İrlanda
Bu yarı finali daha çok seviyormuşum. Cinsiyet dağılımı daha iyi olduğu içindir belki.
Gerçi bu yarı finalin de en iddialı kadını bile erkek :P
Bildiğiniz üzere, bir ortamda ne çok kadın iyidir ne çok erkek.

Her neyse, buradan finale çıkmasını istediklerim:
Hollanda, Bosna, İsveç, Makedonya, Romanya, Estonya, Danimarka, İrlanda, Güney Kıbrıs, Letonya
İyi olur böyle bişiler, ama tabi farklı olcek. Tahminler sonra.

İlk Yarı Final - Bir Göz Atış

Ya bu şarkılar toplu halde daha bir korkunç ya. Öhhöm neyse.
Videoda da görebileceğiniz gibi sıralaması şöyle:

Bir yarı finalde bu kadar hatun olabilir mi ya? Haremlik selamlık yapmışlar sanki? Çok fazla hareketli şarkı var zaten, hepsi de arka arkaya sıralanmış, ortasındaki Türkiye kaybolur diye bir yorum vardı, katılmıyorum. Daha çok ilk erkek vokal olarak sıyrılabilir. 6,75 erkek sesi var 19 şarkı arasında! Bu ne yaaa, bu ne yaaaa...

Finale çıkacakları tahmin etmektense, çıkmasını istediklerimi yazıyorum.
Polonya, Türkiye, Finlandiya, İzlanda, Yunanistan, Azerbaycan, Rusya, Norveç, San Marino, Macaristan.
Bu 10 fena olmazdı hani.

Birleşik Krallık - Blue - I Can

Bence güzel bir şarkı. Ben beğeniyorum.
Seslerin harmonisini, şarkının mesajını, efenime söyliim, altyapısını.
Bir kere sahte değil, hani BBC 'Eurovision'a katılır mısınız?' demiş, 'Olur, neden olmasın' falan filandan sonra grubun yeniden bir araya gelmesi ve İngiltere'nin Eurovision'u kazanamamasının onların üzerindeki yansımalarını şarkı yapmışlar. İçten içten söylüyorlar.
Şarkının başarısı, sahne şovlarına ve canlı vokallerindeki uyuma bağlı olacaktır. Tecrübeli bir grup oldukları için sorun olacağını düşünmüyorum, ama sorunsuzluktan ziyade etkileyicilik de önemli.
Bakalım, kazansınlar isterim. Gelecek sene Olimpiyatlar Londra'da olacak, yanına bir de Eurovision eklense fena mı olur?
Bunca yıllık İngiliz özentisi, İngiliz aksanı hayranı falanız, laf etçek değiliz. Bununla da kazanamazlarsa artık Travis şart.


İsveç - Eric Saade - Popular

"Eurovision'da İsveç oylarını açıklayan taş adam" olarak geçen sene şu halleriyle dikkat çeken Eric Saade, bu sene sahnede! Aslında oyları açıklamadan önce bir çaba göstermiş sahneye çıkmak için, ama olmamış. Şimdi oy toplayacak, bakalım ne kadar?
Popular, bu senenin en popüler şarkısı. Aslında "seni çok istiyorum ama yüz vermiyorsun, bi popüler olayım peşimde dolaşacaksın" olsa da sözleri, altında "kazanmayı çok istiyorum ve bunun için dans bile etçem!" anlamı varmış.
"Stop don’t say that it’s impossible
’cos I know
It’s possible" kısmında, yani daha başında beni kaybetse de, benim gibi sözlere laf edenlere "Haklısınız belki laf etmekte, ama bir hit oldu mu? Oldu. Herkesin ağzına dolandı mı? Dolandı. Önemli olan budur!" diye laf ediyormuş beyefendi. 90lı şey! Ben de ağzıma takıldığını itiraf ediyorum, fazla da rahatsız değilim kendisinden.

Fransa - Amaury Vassili - Sognu

Efeniiiim, 40 bitti, kaldı 3! Bu 3ü bilerek sona sakladım çünkü kazanacaklar, ya da kazanması gerekenler, ya da kazanmasını istediklerim bunlardan biri.
Hadi bu son 3'e Fransa'yla başlayalım.

Eurovision bu sene iyi yakışıklı yaptı dedimdi ya, bunlardan bir tanesi gerçekten şarkı söyleyebiliyor! Ama gerçekten! Hani gerçek gerçekten.
Keşke söylediği şarkı daha güzel olsaydı :(

Dünya'nın en genç tenorlarından olan Amaury Vassili, ilk albümüyle sayısal olarak ispatlı çok önemli başarılar elde etmiş. Bunun üzerine Almanya kazanınca kazanabileceğini anlayan Fransa, onu göndermeye karar vermiş.
Geçen albümüne koymadığı 'Sognu' isimli bu 'Korsikica' şarkıyı Eurovision'da söylemeye karar vermiş Amaury de. Korsika Fransa'nın yanılmıyorsam GüneyBatı'sında bir ada imiş. Orada hafiften İtalyanca'yı andıran bu dil konuşulurmuş, bu tarz şarkılara İtalyanca yakıştığından ve Fransa'nın kültür çeşitliliğini göstersin diye, bu dili seçmişler.
Ülke heyeti baya gaza gelmiş gibi gözüküyor. Bahis şirketleri de favori olarak gösterdiğinden, rüzgar Vassili'nin arkasından esiyor diyebiliriz.
Çarpık gülümsemesi ve mükemmmmmel vokalleriyle, hak ediyor etrafında dönen tantanayı.
Ama tekrar ediyorum, bu şarkı beni etkilemeyi başaramadı.
Kendisinin 'Maria'sını dinlemenizi tavsiye ediyorum. Böyle şeylerle gel ara sıra bazı bazı Amaury.

Ayrıca Sognu'nun klibi de çok güzel.


San Marino - Senit - Stand By


San Marino İtalya'nın yeniden katılmasıyla yeniden katılmaya hak kazandı. Yanlış anlamayın, İtalya'ya 12 puan versinler diye zorla götürülmediler Eurovision'a, zaten istiyorlardı ama teknik problemler oluşuyordu telefon hatları İtalya üzerinden miymiş neymiş...

Her neyse, fena bir şarkı değil, güzel bir ballad, fazla yok bu sene. Ama iyi de değil. Bol şans.

Yunanistan- Loukas Giorkas ve Stereo Mike - Watch My Dance


Ya keşke şu Stereo Mike'ı atıp da gelseydin bu yarışmaya Loukas.
O garip saçlara rağmen yakıyorsun ortalığı, şarkının senin söylediğin kısmı alıp götürüyor adamı, ama sonra o rapçi giriyor araya, doğru düzgün rap yapsa neyse. Acaba o rapçi de Yunanca mı konuşsaydı rahat etmek için? Hani o da olmasaydı bu ne klişe bi şarkı diyebilirdim, belli olmaz sağım solum, dolayısıyla keşke o daha iyi olsaydı.
Bak ne diycem, bu şarkıyı Türk - Yunan dostluğu için Ceza'yla birlikte yeniden söyle, olmaz mı?
Ne diyecektim başka? Haaaa...
Avrupa'daki pek çok hatun, sana karşı bu samimiyette hissediyor ve mektup yazıyoruz kafamızda, ve hepimiz üzülüyoruz, 1.lik şansın olmamasına. Ama öyle düşünmeyelim, senin 1.lik şansın çok, sadece bu sene yok. Bunu bil ve başka bir sene tekrar dene. Olmadı puanları falan sun. Görelim seni bol bol. Oldu mu şeker?

Bir de Loukas'ın kısmının sözlerini yazalım, tam olsun. :

Kafalar yukarı, aç kolları!

Benim yüreğimde o ateş var
Tüm korkuları yakacak
Tanrı'ya giden yolumu yürüyorum
Ve düşersem, tekrar kalkarım.

Slovakya - Twiins - I'm Still Alive

Efenim, bu seneki Eurovision'umuzun İrlanda'nın Jedward'ı dışındaki ikizleri, ikiz oldukları belli olsun diye kendilerine Twins (ing*ikizler) diyen, onu bile iki i'yle diyen Slovak kızlar.

Klibe baktıkça insan düşünüyor: Koskoca İngiltere 'Bu gece benim gecem, bak bu sefer yencem', 'yapabilirim, yenebilirim' tarzı şarkılar gönderiyorsa, Slovakya'nın 'neler gördüm, geçirdim, bak hala yaşıyorum' minvalinde bir kliple karşımıza çıkması çok normal...
Keşke bunu daha Slovak bir şarkıyla yapsalardı. Slovakça demiyorum bak, Slovak diyorum.
Bu şarkıyı söyleyeceklerse de, keşke daha uyumlu bir klipleri olsaydı.

Olay klip falan değil zaten, şarkıda daha önce bin kere duyulmuşluk var. Eurovision'daki hangi şarkıda yok ki gerçi...

Neyse, başarılar.


Makedonya - Vlatko Ilievski - Rusinka

Önyargı kötü bir şey. Valla adını da görüp istemeye istemeye baktım bu şarkıya "Yine ne saçmalamışlar acaba" diye. Sonunda çok eğlendim ve çok sevdim.
O kadar sevdim ki, bu adamın kim olduğunu öğrenesim geldi.

Efenim, multidisipliner bir insanmış kendileri. Aktörlük ve sunuculuk da yapıyormuş.
2 Temmuz 1985 doğumlu, müzik festivallerinde grubuyla çalarken, 15 yaşında, Moral adlı hard rock grubundan solistlik teklifi gelmiş ona. O sırada sesi ve görüntüsü nedeniyle Makedon Jon Bon Jovi deniliyormuş kendine. Moral grubuyla oldukça başarılı olmuş. Sonra solo kariyerine başlamış ve pek çok hit çıkarmış. İki albümü varmış şimdiye. 10.000 kişinin önünde pek çok Makedon'a nasip olmayacak güzel bi konser vermiş.

Şarkı bir Rus kızını seven bir Makedon hakkında. Müzik, vodka (ya da rakı) onları başka dünyalara götürüyor: Ne "kakalin" ne "kamaya", tek bi kelime anlamıyorum, ama hepsini öğretebilirsin bana

Eğlenceli, hoş, sevimli bir şarkı, çağdaş da. Ama Eurovision izleyicileri arasında tutmadı gibi. En azından finalde görmeyi umuyorum.

P.S: Klibi de sevdim.

Rusya - Alexej Vorobjov - Get You


Şimdiii, bu abi, Rus kızlarını öve öve bitiremeyen Türk erkeğine, "Rus kızı böyleyse, adamı da böyle." diye gösterilecek, sarışın ama maskülen, efenim ne bileyim, güzel gülen, sevimli bir abi. Bilenler bilir, Alexei Yagudin vardı bir ara, buz patencisi, 2002 Olimpiyat Şampiyonu. O işi çok beğenen Tanrı, copy paste yapmış, üstüne de boyunu uzatmış, işte ne bileyim daha da başarılı bir iş yani. Yalnız sanırım sonrasında 'bu kadarı da bir insana fazla' diye düşünerek artistik yetenekleri almış ama şovmenlik duruyor.

Diyeceğim odur ki, abi güzel, şarkı Poker Face'in yazarına yazdırılmış, fena değil, ama iyi de değil. Sıkıcı. Abinin tüm çabalarına rağmen sıkıcı. Fena da değil. Ama iyi de değil.. Yok ya fena değil aslında iyi mi? Yok iyi değil, bişi eksik. Ne eksik, ne eksik? O sanatsallık eksik.. Git Fransa'yı dinle o zaman. Dinlerim, yok dinlemem, onda da eksik.

Öhhöm neyse. Bu sene iyi yakışıklı yaptı ama.

Portekiz - Homens Da Luta - Luta é Alegria

Hııı, olduuu.. peki... Anladı ben.


Hayır anlamadım.

Hırvatistan - Daria - Celebrate


Hani özel bir nefretim yok, ama özel bir sevgim de olmaz herhalde bu şarkıya.
Takımım bir ara şampiyon olursa, arkada bu şarkıyla klip hazırlamak isterim.
Ama biraz daha güçlü ve özenli bir altyapısının olması gerekir onun için de.
Şarkının eski adı Break A Leg bu arada, çok mu saldırgan bulmuşlar, ya da celebrate'in daha iyi uyduğunu düşünmüşler, artık her niyeyse, Celebrate'e çevirmişler efenim.

27 Nisan 2011 Çarşamba

Azerbaycan - Eldar & Nigar - Running Scared

Azerbaycan bu sene önce şarkıcıları seçti, sonra onlara uygun şarkı yazdı.
Açıkçası şarkıcı belirlemelerinde Eldar Gasımov dikkatimi güzel sesi ve enteresan duruşuyla çekmeyi başarmıştı, Nigar da sanırım 'Memleketim' temalı şarkısıyla jürinin dikkatini çekti. Benim ve jürinin ortak kararımız sonucunda ikisini birden yolladık Eurovision'a.
Şarkıyı da sonradan ucuna iliştirdik.
Niye bu kadar kişiselleştirdiysem...
2010lardan bir şarkı olduğu belli, ama fena değilden fazla değil.
Bu sene geçen seneki kadar abartılmıyorlar, hatta hiç abartılmıyorlar, bakalım sonuç ne olacak.

Güney Kıbrıs - Christos Mylordos - San Aggelos S'Agapisa

"Seni bir melek gibi sevdim." demek olan bu şarkı, acayip derecede eski Türk pop şarkılarına benziyor. Bizimkiler yakın hissedecektir. Avrupalı nasıl bakar bilmem. Abi Akdeniz rengi gözleriyle iyi bakıyor ama.
Neyse efenim, finale çıkarsa 12 puan garanti :)

Macaristan - Kati Wolf - What About My Dreams?


Hayranlar arasındaki görüşlerde ön plana çıkan şarkılardan biri haklı bir şekilde Macaristan'ınki. Eurovision şarkısı olduğu yarısından sonra giren yerel dille dank ediyor, onun dışında belki bir on yıl öncesine ait (on yıl öncesi dediğim zaten 2001) üzerinden ölü toprağı atılmış bir Celine Dion'un şarkısı gibi duruyor, bilmem anlatabildim mi... hayır büyük bir ihtimalle :P


26 Nisan 2011 Salı

Ermenistan - Emmy - Boom Boom

bumbum çaka çaka mayhartis layka layka... Ermenistan'ın abla kardeş cadıların söylediği Nor Par'dan daha kötü bir şarkıyla katılacağını düşünmezdim. Otantik bile değil, sıkıcı.

Belarus - Anastasia Vinnikova - I Love Belarus


Bir başkadır benim memleketim, hayır benim memleketim bir başkadır.
Belarus'un iddialı olduğu spor müsabakalarında söylerler herhalde.
Ben "I love Elano/Stéphane" falan diyebilirdim bu melodiyle, ancak, ikisi de geride kaldı artık.

İsrail - Dana International - Ding Dong



Bu Pargalı'dan daha dönme abla desem değil abi desem değil insan, Eurovision'u daha önce Viva La Diva adlı şarkıyla zaferle tamamlamıştı ama bu sefer işi çok zor. Avrupa bu tip şarkılara tok. Çok Eurovision, ve artık çok Eurovision şarkılar Eurovision kazanmıyor. Bilmem anlatabildim mi. Sondaki nota yükselmesini yapmayaydı daha iyiydi.
Diiingg donngg sey no mor!

14 Mart 2011 Pazartesi

Bloguma Dokunma!

Digitürk'ün şu aptal Türk futbolunu izlettirmek için ne kadar fazla para verdiğini biliyoruz, o nedenle hassas olabilirler tabi ki yayının başka yerler aracılığıyla da yapılması konusunda. Bazı bloglar var ulaşım sağlayan canlı yayınlara evet, ama 1. bunlar sadece aracı, yayın yapmıyorlar; 2. blogspot bir dünya bu bloglar karınca. Pire için yorgan yakmak çok saçma. Buna izin veren yasalarımızın olması da akla hayale sığmıyor. 

Bu sebeple biraz ara verdim bloguma, güncelleyemedim, bu sırada tüm Eurovision şarkıları da açıklandı. Birer ikişer yazmaya çalışacağım. 

27 Şubat 2011 Pazar

Letonya - Musiqq - Angel In Disguise



Fena bir şarkı değil aslında. Dinlersin, kanalı değiştirmezsin. Blue da bundan iyi bir şarkıyla çıkmaz herhalde. Ama çok iyi, çok orijinal demek de yersiz.
"Tebdili kıyafette melek, ilgimi çekmiyor işte, sıkıldım melekten ve biraz daha gitar görmek de istemiyorum!" tepkisi doğurdu bende, nakaratına eşlik etmek içimden gelmiyor bu nedenle.
Angel in disguise ve angel in the skies ne kadar benzer okunuyor di mi..

Sırbistan - Nina - Caroban



Türk filmi izliyor gibi oldum. Taytlar çok güzel, hatunun ses güzel. Ama bütünde öyle çok güzel bir durum yok ortada. Örovizyon deyilip geçilesi. Anadil kullanımı nedeniyle tebrik ediyorum. Ama Caroban ne demek anlamıyor ve sinir de oluyorum. Mayıs'a doğru tercümesine de bakarım şarkının ama çok ulvi bir hikaye anlatıyor gibi durmuyor.

Ukrayna - Mika Newton - Angel


Ben de diyordum: Bu Eurovision'da klişe, sıkıcı balladlar bol olur, bu sene pek duymadık, hayırdır inşallah... Ama yok, Dünya'nın sonu 2011'de gelmeyecekmiş, 2012'den hala emin olmasam da.
Bir de şunu eklemek lazım: Eurovision'un melek yavşaklığından utanıyorum. "Ne derdiniz var meleklerle? Ne medet umuyorsunuz onlardan? Niye kitchleştirdiniz bu kadar onların güzelim kanatlarını? Michelangelo mu sanıyorsunuz kendinizi bulaşıyorsunuz bu güzelim yaratıklara?" Gibi pek çok sorum var. Hadise dahil eeeeencıl'lı Eurovision şarkısı yapmış ve yapacak herkese.

Adında Mika ve Newton geçen birinden insan daha çok şey bekliyor, ama bu şarkıda çok bir şey yok. Aynalarla bir şov yapılacak galiba, Ani Lorak yengemizin yaptığı gibi.. Ne diyeyim, yolu açık olsun.

Danimarka - A Friend In London - New Tomorrow



Live It Up Supernatural soundtrack'inden çıkmış gibiyse, bu şarkı da Donnie Darko'nunkine konulabilir. Ya da bir REM albümüne. Bunu beğenen şunu da beğendi'ye Indochine de ekleyebilirim sanki.

Neticede, çok dinlenebilir ve hatta sürdürülebilir bir şarkı. Bu 'sustainable' şarkıların arasında (Change- Romanya, dadadam - Finlandiya falan) en sevdiğim oldu. Ama "aaa millet rock seviyormuş madem, e o zaman gitarlı adamlar koyalım"cılık çok yaygın olduğundan, bizimki, Hollanda'nınki, İzlanda'nınki, Finlandiya'nınki, Gürcistan, Bulgaristan... derken, çoğu şarkı elde patlar ve dandik bir pop şarkısı kazanabilir. Yok bu ülkelerin hepsi alt alta üst üste ilk 10'da iyi yerler alırsa, o zaman "Eurovision Rock Contest oldu bu yeaaa :((((" diye çemkirenler çok olacaktır. Hoş tam anlamıyla sert bir rock yok ama, maaşallah, hatun bacağından çok gitar göreceğiz gibi.

Hatun bacağı demişken, Londra'daki Bir Arkadaş'a o saç kesimini hangi berbere borçlu olduğunu sormak istiyorum. Lütfen kessin bak, orijinal desem değil, güzel desem değil, yakışıyor desem hayır, çılgın da değil, sadece çirkin.

Yoksa şarkıyı çok sevdim, öyle aşık olmadım, ama sevdim. Afferim.

Moldova - Zdob şi Zdub - So Lucky


Moldova geçen seneki gibi çok dağınık bir şarkıyla katılıyor, sahnede birşeyler var ama hiçbirşey yok. Dolayısıyla ne desem diyemiyorum. Kaliteli değil kesinlikle. Öyle hiç dinlemem de değil, belki açar "sooo lakiii" diye bağırırım. Neticede biraz eğlenceli, özellikle sonlara doğru; ama geçen sene zar zor finale çıkan ülke için bu sene işlerin daha da zor olduğunu hissediyorum. Beni yanıltın bakalım!

26 Şubat 2011 Cumartesi

Estonya - Getter Jaani - Rockefeller Street


1273 ne ola ki?
Fena bir şarkı değil, hatta iyi. Yine de bir düzenleme daha gerekir diye düşünüyorum. Mayıs geldiğinde, provalar başladığında, ilk 5 için ciddi bir rakip olur mu, yoksa sıradanlaşarak kaybolur mu görürüz.
Ama ben taktım şarkıya, Rockefeller Street bana 30 Rock(efeller)'ı hatırlattı. ShowTime falan diyor, old school Hollywood stars da varmış. Kısacası sanki Eurovision değil de Golden Globe'u sunan yetenekli aktörün, tercihen Jimmy Fallon'ın söylediği bir parodi şarkısı. 1273'nin LOST numarası olmasını bekledim ondan...
Hani dediğim o ki, melodi falan hoş, ama anlam veremedim, bir de arkaplanın daha zenginleşmesi lazım, karaokesini dinlerken de mutlu olmalıyım.
Tabi bu eleştiriyi yapabileceğim kadar güzel bir şarkı. Herkese demem bak bunları :P

Litvanya - Evalina Sasenko - C'est Ma Vie



Sıkıcı bir müzikalin sıkıcı bir parçası olmaktan öteye geçemiyor. Hatta o da olamıyor. Vokal iç gıcıklayıcı. Adının Fransızca olmasından mütevellit, tamamı Fransızca sandım, ama sanırım bir kısmı İngilizce'ydi, emin değilim. Mayıs'ta öğrenirim artık, o zamana kadar bir daha dinlemem.
Üzgünüm Litvanya. "If you really love, the love you say you love really love, then surely that love, would love, then surely that love would love to love you back"i iki senenin ardından hala hatırlıyorum, demin dinledim unuttum Semavi'yi (Böyle okunuyo, valla.)

Avusturya - Nadine Beiler - The Secret Is Love



Avusturya da biraz ara vermişti Eurovision'a, ama bu sene ya "Aaa biz Alamancılar da kazanabiliyormuşuz" düşüncesinden ya da "Yol yakın ya, biletler de o kadar pahalı değil, gidelim bir kendimizi gösterelim" demek için yeniden geldiler.
Elemeler yaptılar ve sonunda Avusturya'nın Christina Aguilera'sını buldular.
Daha pek klasik stil ballad yayınlanmamıştı, iyi oldu bu, çeşitlilik kattı yarışmaya.
O kaa.

25 Şubat 2011 Cuma

TÜRKİYE- Yüksek Sadakat - Live It Up



Ben sevdim, ilk anda hayal kırıklığına uğratmadı, sonraki dinleyişlerimde de uğratmadı.

Kuzey doğu ve Kuzey batı komşularımıza "Ay hiç olmamış, ne klişe bu rock şarkıları" dedikten sonra "Pek de bir orijinal iş çıkarmışız ayol..." diyemeyeceğim, ama az da özgün değil hani. Ha ben Yüksek Sadakat'in güzel melodilerinden duymak isterdim, kendi stillerinde olduğunu söylüyorlar ama tam anlamıyla değil. Eurovision'a uyarlama var, sözlerde, özellikle ritm ve ritmik soundlarda. Dımtıs, evet, dımtıs'tan bahsetmeye çalışıyorum. (edit: yok sanırım klavye o, benden de bu kadar müzik eleştirmeni olur işte :P)

Aksanda hafif bir sorun var, düzelir.

We Could Be The Same'e hiç benzememesi çok önemli. İki sene üst üste rock olmasına rağmen, "Gene aynı şarkıyı mı göndermişler yahu" hissi uyandıracak gibi değil.

Onun dışında, çok şey etkileyecektir şarkının başarısını: Tahminen şova katılan bir dansçı abla olur, o ve sahnenin tasarımı, görselleştirmeleri.. Nasıl iki şarkı arasında yer aldığı falan, bunlar sonra konuşulur.

Ama ben umutsuz değilim. :) Türk halkının çoğu sevmeyecekse, daha da mutlu olurum, kimsenin sevmediğini sevmek, herkesin sevdiğini sevmemek gibi enteresan takıntılarım, muhalif hallerim oluyor arada. Dolayısıyla, en kötü senaryoda bile arkandayım Yüksek Sadakat.

20:19- Ama hakkaten sevdim ya. Laaayf iz biğdiful!
20:25- Hala seviyorum, adamlar sadece müzik değil, hayata soundtrack yapıyorlar, en azından benimkine.

"Live It Up" Açıklanırken...

Şarkımızın adı "Live It Up"mış baylar bayanlar. 19:00'da TRT Müzik'te başlayacak yayın, 19:30'da TRT 1 ekranlarından devam edecek. Eurovision.tv aracılığıyla da izlenebiliyor. Ben de Yüksek Sadakat'in bendeki yüksek hatrı nedeniyle, lansman akşamını dakika dakika yorumlamaya karar verdim. Şarkı hakkındaki ilk tepkilerimi de yazıya dökebileceğim böylelikle.

18:51- TRT Müzik'i açtım, bekliyorum, bu heyecandan doğan enerjiyi odamı toplamak için harcıyorum. Düşünün ne kadar büyük bir enerji! Şimdi Ogün Sanlısoy çalıyor ama demin Demet Akalın vardı... Yıldız Tilbe'nin yazdığı bir şarkıyı okuyormuş, salt okuyabiliyor zaten. O değil de Ogün'den sonra çıkan grubun adını kaçırdım ama hoş bir şeyler yapmışlar sanki, daha iyi olabilirler ama, olsunlar sonra. (Fiks'miş, Şarkı da "Bu Aşk Bizim"miş)

18:59- TRT Müzik enteresan müzik programlarının reklamını yaptı. Magazin türü var, garip garip giyinen TRT korosundan türküler konsepti hala devam ediyor, kendin söyle kendin izle var ama en sevdiğim nostaljik olan oldu...

19:04- Hala reklam...
19:06- Firdevs Hanım'ın sesiyle Norveçli ellerin kremini de görmüş olduk ama hala reklam...
19:08- Başlıyoruz!
19:09- Sunucunun adı Işık. Bunu not edelim, eleştirdiğimiz zaman Işık Abla deriz.

19:10- Genel müdür konuşuyor efenim. Üçün birini seçmişler. 2.liğe bile sevinmeyen hale gelmenin önemini vurguladı, 1. olmasak da doğru düzgün temsil edilmek istiyoruz dedi efenim. maNga gönüllerin 1.siymiş geçen sene. TRT websitesinde bazı isimler önerilmiş, bazılarıyla görüşme yapılmış ama Yüksek Sadakat seçilmiş. Eurovision müdürlüğü varmış bu arada, orada çalışmak istiyorum. Kendi hallerine bırakmışlar grubu, dil mil kararı onlara aitmiş. Elemelerle geçen 4 aylık süreci istememesinin nedeni, 1 yıl boyunca bu konunun konuşulmasını istememesi imiş. Gelişmiş ülkeler buna sıradan bir şarkı-türkü yarışması olarak bakarmış. Tarkan 1 kuruş para talep etmemiş, "İsterseniz eseri ortaya çıkarıp yarışmaya katalım arkadaşları, ama ben bu saatten sonra bu yarışmaya katılamam" demiş.

19:15- Yüksekler konuşuyor. Kutlu Özmakinacı, TRT'nin desteği için teşekkür etti. Onlar için iyi ve tamam bir şarkıymış, ama güzel çocuklara söylenen gibi buna da "Güzel olması yetmez, bahtı açık olsun" denmesi gerekirmiş. Kendi işleri olduğu için fazla değer belli etmek yersiz olurmuş. Live It Up, hayatını yaşa, keyfine bak demekmiş.

19:18- Kenan Vural konuşuyor: "Şarkıya güvenmeseydik, bizim gibi olmasaydı, başka şarkı yazardık. TRT bizi kendi müziğimiz için seçti, biz de kendi kimliğimizi kaybetmemeye çalıştık, öyle bir şarkı istedik. Bizi tanımayan insanlar da belki dinleyecektir ve kitlemiz artacaktır."

19:19- Kutlu: Sahne şovu üzerinde çalışmaya daha başlamamışlar, önce klip çekilecekmiş. Şarkının İngilizce olmasının nedeni, bu dildeki şarkıların bu platformda daha başarılı olmasıymış. Türkçe'yle ilgili sorunlarının olmadığını herkes biliyor zaten'miş.
Eurovision'a katılmak grubun kendisini geliştirmesi için bir fırsatmış.

19:21- Kenan: Henüz turne diyebileceğimiz bir şey yok ortada. Eurovision öncesinde yurtdışında konserler vereceklermiş, yarışmadan sonra da yurtdışında konser vermek istiyorlarmış.

19:22- Kutlu: Türkçe şarkılarımız kadar yoğun değil, ama felsefi bir boyut elbette ki var.

19:23- Kenan: Aksanıyla tatlı, akılda kalan, hoş şarkısı var Lena'nın. Almanya'nın aynı şarkıcıyla katılması avantaj olabilir olmayabilir, göreceğiz. Çok gurbetçimiz var diye çok puan alacak değiliz, jüriler var ama salonda Türk bayrakları görmek bizi ateşleyecektir.

19:25- Genel Müdür: Arkadaşlarımız bu sene birinci olurlarsa gelecek sene bunları koyarız biz.

19:26- Menajer: 12 ülkeye gitmece, sosyal medya, radyolar ve televizyonları kapsayan bir PR çalışması yapmayı planlıyoruz.

19:26- Kutlu: Tüm şarkıları dinlemedik dolayısıyla yarı finalimiz hakkında yorum yapamayız. Ama 1 ya da 2 fark etmez, şarkıdır önemli olan. Tabi politik pozisyona göre oyları paylaştırmaca gerçeği var, o açıdan bakarsak gruba ne olur bilmiyorum ama, iyi bir şarkıysa, şarkımız iyiyse 1. ya da 2. yarı final fark etmez.

19:28- Annesi Eurovision'a katılan Uğur Onatkut: "Sakin olun," dedi annem, "çok eleştiriler olacak, siz kendi işinize bakın."

19:28-TRT Genel Müdürü: "Almanya'ya göçün 50. yıl dönümü, 1.liği oradan almak ne güzel olur!"

19:29- Şarkı için geri sayım başladı!

19:34- Ve, ve ve ve ve ve veeeee...

19:36- SEVDİM!

19:38- Şimdi de güzel diğer Yüksek Sadakat şarkılarını canlı canlı dinlemenin keyfini sürüyorum. Şarkıyla ilgili özel girimle geri döneceğim bebeğim.

Hazırsınız mı?



Efenim, Yüksek Sadakat'in adı açıklanmayan Eurovision 2011 şarkısına bu akşam kavuşuyoruz. Sizi bilmem ama ben çok heyecanlıyım. Bir yandan hayal kırıklığına uğramamak için beklentilerimi yüksek tutmamaya çalışıyorum, diğer yandansa "Yüksek Sadakat bu, her şarkısını sevdim, bunu mu sevmeyeceğim?" diyorum, bakalım ne olacak.
Saat 19:00'da TRT'nin başında olabilirseniz, herkesle aynı anda öğrenirsiniz siz de.
Yok olmadı, internete düşer düşmez blogumda olacak video, merak etmeyin.


Burada şarkının bateri kaydından bir kesit var, ritmi sevdim ben. Bakalım bakalım..

24 Şubat 2011 Perşembe

Bulgaristan - Poli Genova - Na İnat


Kuzey doğu komşumuz Gürcistan'dan sonra, Kuzey batı komşularımızdan Bulgaristan da tatsız tuzsuz bir rock şarkısı göndermeyi tercih etti. Geçen senekine göre daha iyi bir şarkı tabi, Angel Si Ti sıradanlığın kitabı niyetine yazılmıştı sanırım.
İlk sıralara oynamayacağını tahmin etmek zor değil.

21 Şubat 2011 Pazartesi

Bosna Hersek - Dino Merlin - Love in Rewind


Haberi önceden verip yorumu sonraya sakladım.
Çünkü çok karışık duygular içindeyim bu şarkıyla ilgili.
Bosna'yı genelde çok severim, her sene şarkısını beklediğim bir ülkedir. Geçen senekini pek dinlemeyecek de olsam, 2009 tarihli Regina'nın Bistra Voda'sı, ayrıca 2006'nın Lejla'sı arada aklıma düşer. Hatta şu an bahsederken yine düştü. İki üç kez dinledim Lejla'yı ve yine büyüsüne kapıldım... Ha ne diyorduk?

Dino Merlin amca şeker yüzlü, sesi güzele benziyor, ünlüymüş de baya, bizim buralarda da. Ama şovu pek anlamadım. İngilizce aksanını pek sevmediğim ve ayrıca Boşnakça'yı da en az İtalyanca kadar ve belki de daha çok etkileyici bulduğum için, şarkının ana dillerinde olmasını isterdim.

Şimdiye kadar açıklananlar arasında en özgün ve müziğe benzeyen şeylerden biri olması, sirk temasının ne kadar yakışmadığını ve hareketlerin ne kadar antipatik olduğunu görmezden gelmemi engellemiyor. Mayıs'a kadar değişecektir, sonra görüşüm de değişecektir. Umutsuz da değilim ama, umutlu da değilim Bosna'dan yana.

19 Şubat 2011 Cumartesi

İtalya - Raphael Gualazzi - Follia D'Amore



İttalllya geri geldi bu sene.

Gelenekselleşmiş müzik festivali San Remo'da bu sene yarışan şarkılardan birini Eurovision'a göndereceklerini söyledilerdi, biz (eurovision takıntılı insanlar) de finali "şu gitsin, yok bu gitsin" diye izledikti. En azından zevkli bir şovdu, canlıydı müzik bir kere. İtalyan müziğini ve dilini sevenler için ekstra eğlenceliydi. Reklam aralarında Francesco Totti ve Carolina Köstner gibi isimleri, seyirciler arasında Fernando Alonso'yu görmek güzeldi.

Bu şarkının onca şarkı arasında Eurovision için ideal olduğu kanısında değilim ben, ama Rai öyle düşünüyor. E bunca sene uzak kalmışlar, olacak bu kadar yanlış algı.

Fena da değil, dakika sınırı nedeniyle yeniden düzenlenmek zorunda zaten, yarışmanın şartlarını da düşünerek iyi bir şeyler çıkaracaklardır.
Hem Eurovision'a katılacağını öğrendiğinde çok sevindi Rafael Abi, gözlerinin içi gülüyordu. Biz de onunla Eurovision'da Follia D'Amore diyeceğiz, saksofonları dinleyeceğiz.



Bu daaa benim festivaldeki favorim, ve ne mutlu ki tüm olayı kazanan şarkı. Roberto Vecchioni'nin Chiamami Ancora Amore'si. Onu da dinlemenizi tavsiye ederim.

İzlanda - Sigürjon's Friends - Aftur Heim



Bu abilerin enteresan bir hikayesi var. Sigürjon Brink, bu şarkıyı yazıyor, söylemek istiyor, ama ölüyor. Bunun üzerine arkadaşları toplanıp onun hayallerini gerçekleştirmeye karar veriyorlar.
Bu duygusal hikayenin soundtrack'i de çok şeker. "bitibiiiğğ hübülüüüğğ" şeklinde eşlik etmeniz mümkün. (en azından ben öyle yapıyorum.)

Umarım başarılı olurlar, memleketlerinde 2009 2.si Yohanna'yı geride bırakıp seçilmeleri boşuna değil.

Aftur Heim, "Eve Dön" demekmiş efenim.

Malta - Glen Vella - One Life



İçinizden bir ses "Acaba dinlemesem mi?" diyorsa, bu şarkı yerine o sesi dinleyin derim ben. Hani bir Ajdar değil, ama bir Ajdar kadar enteresan da değil. Dinlerseniz ne bir şeyiniz eksilir, ne de bir şeyiniz artar. Hayatınızın sadece üç dakikasını verin buna, ve o üç dakika da Eurovision gecesi olsun.
Bunları diğer pek çok şarkıya da desem yeriydi ama, sanki bu biraz daha hak ediyor.
Öööyle işte.

Polonya - Magdalena Tul - Jestem



Sokakta duysam Eurovision şarkısı derim, öyle bir şey işte, sıradanlık.
Hatun güzel, vokalleri güzel, nakarat fena değil. Ama sıyrılacak ve 1. olabilecek bir şarkı olarak görmüyorum, ilk 10 gibi iyi bir derece gelebilir, göreceğiz.
En azından kötü değil, kanalı değiştirtmeyecek ve bazılarını da televizyon'un içine çekecek büyük bir ihtimalle.

Gürcistan - Eldrine - One More Day



Bu sene aslında maNga'ma özenerek ve Yüksek Sadakat'ime rakip olarak rock grubunu gönderenlere çok feci kırılmayı, saydıkça saymayı planlamıştım ama Gürcistan'a teşekkür ediyorum. Bu vokaller* ve şu haliyle sıradan şarkı ancak bizim kalitemizi vurgulayabilir. Eurovision gecesi çok farklı bir şeye dönüşecektir ve belki de bu ilk izlenimlerimi değiştirebileceklerdir ama, şimdiye kadarki tüm şarkılarını beğendiğim, dinlenilebilir bulduğum Gürcistan, beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı bile.

*youtube yorumlarına bakarsak, yüksek ateşli hastalığı varmış solistin...

İsviçre - Anna Rossinelli - In Love For A While



İsviçre, seni severim bilirsin, hem de çok severim, baya baya severim.
Ama merak etmekteyim, o kadar bilim adamın zeki insanların, araştırmacıların geliştirmecilerin var; kimse mi sana söylemedi neredeyse Lena çakması bir hatuna (tipi çok farklı ama önemli olan tavırlar beybi) "about you/ without you" gibi sözlerin oluşturduğu ucuz gösteren kafiyeler ve nanana nanana'lı bir nakaratla dolu sevimli desem değil demesem bile değil bir şarkıyla; "Highest Heights"la çıkamadığın Eurovision Finali'ne çıkamayacağını?
Uzun cümle kurdum zaten, bunu anlayabildiğini de sanmıyorum, eğer o kapasite olsaydı bu gereksiz ve demode şarkıyı göndermezdin. Bu şikayetim aslında çoğu ülkeye ama, sevdiğimi bildiğin için sana söylüyorum, alınmazsın sen.

İspanya - Lucia Perez- Que Me Quiten Lo Bailao



Hiç sevmedim. Bir 10 saat geçti en son dinlediğimden beri, hatırladıklarımla yorum yapıyorum çünkü yeniden dinlemek istemiyorum. Halbuki ne güzeldi Algo Pequenito ve Daniel Diges...
Bu şarkıdaysa o sevimli oğuğoğoğooo'lar yerine bir garip ve antipatik oğuğoğoğooolar var. Yani, eh, meh, falan.. o kadar.

Hatırlayalım: Blue

Boybandlerin devri geçmiş olabilir, Blue dağılmış ve yeniden toparlanmaya çalışan eski şaşaalı günlerinden uzak bir boy band olabilir, sevgilisi oldukları genç kızlar artık çocuklarını falan seviyordur belki ama Blue Blue'dur ve İngiltere'nin bu yarışma için çıkarabileceği en yüksek profilli katılımcılardan biridir.
Duncan James için de ayrı bir paragraf açmak gerek, iki sene önce UK için oyları verirken bir dakika göründüğünde kalabalığı çıldırtmıştı bu yakışıklı abimiz, yine çıldırtır elbet.
Ben gibi aslında bu grubu sevmeyen hatunu bile heyecanlandırıyor katılımları, şarkıları belirlendikten sonra daha kolay olacak yorum yapmak ama, büyük favorilerden olabilirler.
Bir hatırlayalım hayatımıza daha önce nasıl girmiş bu abi-bend:







Bir de canlı performans:

Finlandiya - Paradise Oskar - Da Da Dam



Bu abi de Dünya'yı kurtarmaya çıkıyor, ve bizi de onunla şarkı söylemeye davet ediyor, dararam dararam.... da da dam.

Daha doğrusu sanırım Peter'a hocası "herkes birbirini ve Dünya'yı öldürüyor" demiş, çok etkilemiş yavrucuğumu, o da çıkmış dışarı işte, dararam.
Fena değil. Başta Tom Dice çakması gibi görülse de, "her gitarlı çocuk Tom değildir" diye izlenince farklı yanları da görülebiliyor, da da dam.
Şarkı da dinledikçe insanı içine alıyor, dararam.
Sevdim gitti, daradaram.

İlla da bir kulp bulacam ya, o ad olmamış abi, gerçek adın mıdır bilmiyorum ama, paradise oskar hiç karizmatik değil.

Hollanda - 3JS - Je Vecht Nooit Alleen



Güzel.
Özellikle son iki senedir berbatlıklarıyla hatırlayabildiğim Hollanda şarkılarının ardından ilaç gibi.
Hatta, bu sene ilk defa bir şarkının sözlerini anlamak istiyorum. Anlayınca Romanya'nın "Gel beraber sürdürebilelim Dünya'yı" manalı şarkısının yolunda çok daha iyi bir örnek olduğunu görüyorum.

Oldukça da beğeni toplamış, farklı listelerde ilk sıralara oynamış seçildikten sonra. Youtube'da da neredeyse 300bin defa izlenmiş şimdiye dek.

Ha öyle abartılacak bir şarkı da değil, fazla orijinal falan değil, ama Eurovision gecesi pırıl pırıl parlayacaklardan.

Şöyle kendimce bir tercümesini yazıyorum, eşlik etmek için kendi dilindeki sözleri istiyorsanız google'a soracaksınız artık. Ya da tabi şuraya tıklayabilirsiniz Hollanda'ca ve İngilizcesi için.

Biliyorsun bebeğim, bazen kötü tarafa bakıyoruz.
Bazen etrafındaki dünya kötü ve soğuk geliyor.
Dünya acı çektikçe sen de zorlanıyorsun.
Ama Güneş bir daha doğmazcasına gözden kaybolsa da
Asla yalnız savaşmazsın

Çünkü zamanın var, sonsuzluk
Hayal gücü senin yanında
Ve biliyorsun, her zaman orada olacağımı

Eğer bana söz verirsen
Verilenin aldındığına inanmaya devam edeceğine dair
En büyük endişende saklı, umut var
Sevenlerin kurtulacağına dair.

Şşşt, aşkım
Endişelisin çünkü sadece gitmiyor,
Rüzgarın kanatlarını götürdüğü yere
Hüznünün üzerinden geçerek

Ve sor, Dünya'yı kim taşıyacak sonra
Güneş'e bak, kaynağa, parlıyor.
Hiç yalnız olmadın.

Çünkü zamanın var, sonsuzluk
Hayal gücü senin yanında.
Ve biliyorsun, her zaman olarada olacağımı....
vs. vs.

İlla birine benzetmek gerekiyorsa, U2 bu arada.

İrlanda - Jedward - Lipstick



Şimcik ben bu Lady Gaga, Rihanna ve çevresinde gelişen yeni garip pop akımını sevmediğimden ötürü, bu şarkı da onların arasına atılacak bir çöp gibi gözüküyor. Ama onların arasında da çöp müdür yoksa iyi midir, onu bilemiyorum.

Yarışmaya kadar profesyonel bir biçimde hazırlanacakmış İrlandalı ikizler, başarılı olmayı gerçekten istiyorlar. O kadar da imkansız değil. Garip tipler, eğlenceliler, kendi çaplarında ünlüler, şarkı daha iyi söylendiği takdirde ağza takılabilir. Ama hani.. yok.. bilmem...

Dikkat çekecekleri kesin. Çekecekleri dikkatin bir kısmı Slovakya'nın da bir çift ikiz göndermesi nedeniyle dağılabilir de, bakalım...

Belçika - Witloof Bay - With Love Baby


Aaa, akapellaa...
Akapella sevmekle beraber bu şarkıyı her akapellanın etkileyici olmayabileceğinin kanıtı olarak görüyorum. Ha, daha fenası yok mu, vardır elbette, olacaktır.
Daha ne diyeyim? Çok seslilik dışında özel bir durum yok.
Ha bir de Belçika geçen sene ne güzeldi Tom Dice ve gitarıyla...

Romanya - Hotel FM - Change


Bir sorunum yok bu barış'çı, hadi sürdürebilelim'ci, tek başıma bişi yapamam tüm Avrupa yardım et bana'cı, Dünya'yı kurtaran şarkıyla ama özel bir ilgim de yok. Aksan rahatsız edici, abimizin sesi çok jenerik vs. Öyle işte. Fazla denecek bir şey yok. Geçen sene 3. olmuştu Romanya, onu da hatırlatalım.

Arnavutluk - Aurela Gaçe - Kenga İme



Bu senenin ilk dayanabildiğim, sonuna kadar dinlediğim, sonra tekrar dinlediğim Eurovision şarkısı. Yaylılar ve düzenleme dışında, Arnavutça'nın güzelliği de çok şey katıyor. Balkanlar kokan bir parça. Başarılı bir vokal, avaz avaz ve hatta buradan izleyebileceğiniz canlı performansında damarları çıkıncaya kadar bağırmasına rağmen kulağı rahatsız etmiyor. Lorik Cana'nın Arnavut olması vesilesiyle bir duygusal torpil yapmadan, başarılı buldum ama kazanmayacaktır.

Ha bir de oldukça karizmatik ve aslında güzel olan ablamızın iyi bir image making'e ihtiyacı var.

Norveç - Stella Mwangi - Haba Haba



Irkçılık yapmak niyetinde değilim. "Zenci ne arar la Norveç'te" sığlığında bir yorum yapmayacağım, Eurovision'un 23 Nisan Dünya Çocukları Gösterisi'nden farklı olması gerek neticede. Ama bu şarkı ve şov 23 Nisan gösterileri düzeyinde olduğundan ister istemez "aaa yanlış bayrak" dedirtiyor. Bir de Waka Waka'nın üzerinden ancak bir kaç ay geçtiğinden, orijinal bir şey olabilecekken sıkıcı bir şey haline dönüyor.
Yine de vasat üstü, "Damlaya damlaya göl olur, küçük küçük adımlarla her istediğini yaparsın" mealinde bir şarkı, başarılar dileriz.


Almanya - Lena - Taken By A Stranger



Ah Lena ah, hiç beceremiyorsun şarkı söylemeyi. Senin gibiler yüzünden bizim popçular "Ay ben gitmem eurovision'a, orası şarkı söyleme yeri değil" gibi ukalalıklar yapıyor, bilmiyorum farkında mısın...

Bu sene için Almanya, Lena'nın başarısını tekrarlayabileceği hayaliyle (gerçek olabilir mi? göreceğiz) onu yeniden yarışmaya katmaya, hiç değilse mekandaki kalabalığı coşturmaya karar vermişti. 12 tane şarkı hazırladılar, hepsi yeni çıkacak albümünde yer bulacak, onlardan birini de iki yarı final bir finallik süreç sonunda 'Eurovision 2011 Şarkısı' rütbesine terfi ettirdiler: 'Taken By A Stranger'.

Bence, müzik desen müzik yok, ses desen ses yok, öyle bir şarkı işte. Ama ağza takıldığını fark ettim, boş zamanlarımda 'teyykinbaaye sitreyncır' diye gezmekte olduğumdan. Bu nedenle öyle sonuncu olur, böyle sonuncu olur diyemeyeceğim... Zaten sonunu tahmin etmeye çalışmak için çok erken ama neticede bir sadece youtube'da neredeyse 30 milyon kez izlenen Satellite değil.

Tüm Katılımcılar

Şöyle bir tüm ülkeler ve katılımcılarını sıralayan liste yapalım.
Ülke- Şarkıcı- Şarkı- Hangi yarı final şeklinde bir sıralama var.

1. Almanya - Lena - Taken By A Stranger - Final
2. Arnavutluk - Aurela Gaçe - Kenga İme - 1.YF
3. Avusturya - Nadine Beiler - The Secret Is Love - 2.YF
4. Azerbaycan - Nigar & Eldar- Running Scared - 1.YF
5. Belarus - Anastasia Vinnikoca - I Love Belarus - 2.YF
6. Belçika - Witloof Bay - With Love Baby - 2.YF
7. Birleşik Krallık - Blue - I Can - Final
8. Bosna Hersek - Dino Merlin - Love in Rewind - 2.YF
9. Bulgaristan - Poli Genova - Na İnat - 2.YF
10.Danimarka - A Friend in London - New Tomorrow - 2. YF
11.Ermenistan - Emmy - Boom Boom - 1.YF
12.Estonya - Getter Jaani - Rockefeller Street - 2. YF
13.Finlandiya - Paradise Oskar - Da Da Dam - 1.YF
14.Fransa - Amaury Vassili - Sognu - Final
15.Gürcistan - Eldrine - One More Day - 1. YF
16.Hırvatistan - Daria - Celebrate - 1. YF
17.Hollanda - 3JS - Je Vecht Nooit Alleen - 2. YF
18.İrlanda - Jedward - Lipstick - 2. YF
19.İspanya - Lucia Perez - Que Me Quiten Lo Bailao - Final
20.İsrail - Dana International - Ding Dong - 2.YF
21.İsveç - Eric Saade - Popular - 2.YF
22.İsviçre - Anna Rossinelli - In Love For A While - 1.YF
23.İtalya - Raphael Gualazzi - Follia D'Amore - Final
24.İzlanda - Sigurjon's Friends - Aftur Heim - 1.YF
25.Kıbrıs - Christos Mylordos - San Aggelos S'agapisa - 2.YF
26.Letonya - Musiqq - Angel In Disguise - 2.YF
27.Litvanya - Evalina Sasenko - C'est Ma Vie - 1.YF
28.Macaristan - Kati Wolf - What About My Dreams - 1.YF
29.Makedonya - Vlatko Illievski - Rusinka - 2.YF
30.Malta - Glen Vella - One Life - 1.YF
31.Moldova - Zdub si Zdub - So Lucky - 2.YF
32.Norveç - Stella Mwangi - Haba Haba - 1.YF
33.Polonya - Magdalena Tul - Jestem - 1.YF
34.Portekiz - Homens Da Luta - Luta é Alegria - 1. YF
35.Romanya - Hotel FM - Change - 2.YF
36.Rusya - Alexei - Get You - 1.YF
37.San Marino - Senit - Stand By - 1.YF
38.Sırbistan - Nina - Caroban - 1.YF
39.Slovakya - Twiins - I'm Still Alive - 2.YF
40.Slovenya - Maja Keuc - Vanilija - 2.YF
41.Türkiye - Yüksek Sadakat - Live It Up - 1.YF
42.Ukrayna - Mika Newton - Angel - 2.YF
43.Yunanistan - Loukas Giorkas ve Stereo Mike - Watch My Dance - 1.YF